Gmina Dolice

Oficjalny serwis internetowy

Konsultacje społeczne

» Zadaj pytanie Wójtowi «

Galerie zdjęć

galerie zdjęć

Dane teleadresowe

Urząd Gminy Dolice
73-115 Dolice
ul. Ogrodowa 16
tel. 91 564 01 29
tel. 91 564 01 83
fax. 91 564 02 37

e-mail: sekretariat@dolice.pl

Położenie
 
  • Pic 1
  • Pic 2
  • Pic 3
  • Pic 4
  • Pic 5
  • Pic 6
  • Pic 7
  • Pic 8
  • Pic 9
  • Pic 10
  • Pic 11
Dziś jest sobota 23 czerwca 2018, imieniny obchodzą: Wandy i Zenona

Projekt "Wysoka jakość edukacji symbolem Gminy Dolice"

dodano: 2018-05-28 12:12:54

Gmina Dolice realizuje projekt pt. „Wysoka jakość edukacji symbolem Gminy Dolice”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Projekt realizowany jest w ramach Osi priorytetowej VIII Edukacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 

Działanie: 8.2 Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020

Całkowita wartość projektu: 727 800,00 PLN

Kwota dofinansowania: 655 020,00 PLN (w tym wysokość wkładu Unii Europejskiej - 618 630,00 PLN)

Celem głównym projektu jest wzrost poziomu kształcenia ogólnego w 4 szkołach z terenu Gminy Dolice objętych wsparciem - SP w Dobropolu, SP w Rzeplinie, SP w Sądowie, SP w Dolicach (w tym klasy gimnazjalne), rozwój kompetencji kluczowych i właściwych podstaw i umiejętności do funkcjonowania na rynku pracy wśród 209 uczniów (85K, 124M) objętych wsparciem, objęcie wsparciem 12 uczniów niepełnosprawnych (6K, 6M), doposażenie 8 pracowni do prowadzenia zajęć (3 matematycznych, 5 przyrodniczych), a także podniesienie umiejętności i kompetencji zawodowych 16 nauczycieli (14K, 2M) w okresie 01.03.2018 r. - 31.12.2019 r.

Realizacja działań w ramach projektu przyczyni się do podniesienia jakości i efektywności kształcenia ogólnego na terenie Gminy Dolice.

Główne wskaźniki projektu:

Nazwa Zakładana wartość docelowa wskaźnika
Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu [osoby] 16
Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie [osoby] 16
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie [osoby] 209
Liczba nauczycieli objętych wsparciem z zakresu TIK w programie [osoby] 2
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu [osoby] 209
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do  prowadzenia zajęć edukacyjnych [szt.] 4
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych [szt.] [szt.] 4
Liczba uczniów objętych doradztwem edukacyjno-zawodowym  [szt.] 40

 

W ramach realizacji projektu zostaną przeprowadzone następujące działania:

Zostaną przeprowadzone zajęcia dla uczniów:

  • w Szkole Podstawowej w Dobropolu:
  • w ramach zadania 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego,
  • Warsztaty rozwijające umiejętność uczenia się i wykorzystania wiedzy w praktyce,
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. polskiego,
  • Zajęcia rozwijające – koło zainteresowań z informatyki,
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Socjoterapia,
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: terapia pedagogiczna,
  • Zajęcia specjalistyczne indywidualne: konsultacje z psychologiem,
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • Zajęcia rozwijające – koło zainteresowań z przyrody,
  • Zajęcia rozwijające z matematyki.
  • w Szkole Podstawowej w Rzeplinie:
  • w ramach Zadanie 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego,
  • Zajęcia rozwijające z j. angielskiego,
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki,
  • Zajęcia rozwijające z matematyki,
  • Zajęcia rozwijające – koło zainteresowań z przyrody.
  • w Szkole Podstawowej w Sądowie:
  • w ramach Zadanie 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. polskiego,
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego,
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Warsztaty radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • Zajęcia rozwijające z matematyki,
  • Zajęcia rozwijające z przyrody,
  • w Szkole Podstawowej w Dolicach:
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Socjoterapia,
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Psychoedukacja,
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki,
  • Zajęcia rozwijające z matematyki,
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z geografii,
  • Zajęcia rozwijające z geografii,
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii,
  • Zajęcia rozwijające z chemii,
  • W SP w Dolicach (klasy gimnazjalne):
  • w ramach Zadanie 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
  • Warsztaty grupowe z doradztwa edukacyjno-zawodowego,
  • Indywidualne i 2 osobowe spotkania z doradcą edukacyjno-zawodowym,
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Socjoterapia,
  • Zajęcia specjalistyczne grupowe: Psychoedukacja,
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki,
  • Zajęcia rozwijające z matematyki,
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki,
  • Zajęcia rozwijające z fizyki,
  • Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii,
  • Zajęcia rozwijające z chemii.

 

Nauczyciele poszczególnych szkół z terenu Gminy Dolice zostaną objęci następującym wsparciem:

  •  ze SP w Dobropolu:
  • w ramach zadania 2 – Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli:
  • Kurs on-line dot. Skutecznego nauczania języków obcych,
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Studia podyplomowe – Logopedia szkolna,
  • Studia podyplomowe – Edukacja, rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, zespołem Downa, zespołem Aspergera, autyzmem, dziecięcym porażeniem mózgowym itd.(oligofrenopedagogika) i rewalidacja osób upośledzonych
  • ze SP w Rzeplinie:
  • w ramach zadania 2 – Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli:
  • Kurs – Nowatorskie metody nauczania i uczenia się,
  • Kurs – Tworzenie prezentacji multimedialnych w Prezi,
  • Kurs – Jak angażować uczniów w uczenie się?,
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Kurs – Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych,
  • ze SP w Sądowie:
  • w ramach zadania 2 – Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli:
  • Studia podyplomowe  - Przygotowanie pedagogiczne i metodyczne do nauczania języka angielskiego,
  • Kurs – Nowatorskie metody nauczania i uczenia się,
  • w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
  • Kurs – Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych,
  • Z SP w Dolicach:
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • Szkolenie z zakresu nauki matematyki,
  • Warsztaty "Obserwacje, pokazy nauczyciela i doświadczenia uczniowskie w nauczaniu  przedmiotów matematyczno-przyrodniczych”

 Zostanie doposażonych 8 pracowni w pomoce dydaktyczne oraz w sprzęt TIK:

  • w SP w Dobropolu:
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • pracownia przyrodnicza,
  • w SP w Rzeplinie:
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • pracownia matematyczna,
  • pracownia przyrodnicza,
  • w SP w Sądowie:
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • pracownia matematyczna,
  • pracownia przyrodnicza,
  • w SP w Dolicach:
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • pracownia przyrodnicza,
  • w SP w Dolicach (klasy gimnazjalne):
  • w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
  • pracownia matematyczna (pracownia matematyczna będzie pracownią międzyszkolną, udostępnianą SP w Dolicach),
  • pracownia przyrodnicza.

Ponadto w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji, do Szkoły Podstawowej w Dobropolu, Szkoły Podstawowej w Dolicach; zostaną zakupione pomoce dydaktyczne oraz sprzęt do rozpoznania potrzeb rozwojowych, takie jak np. programy multimedialne, gry.

Dla uczestników projektu z każdej ze szkół przewidziane są wyjazdy edukacyjno-terapeutyczne. Planuje się po min. 1 wyjeździe w każdym roku szkolnym (min.3 wyjazdy dla każdej szkoły w całym okresie realizacji projektu), np. do Transgranicznego Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Zalesiu, Dworku Tradycja w Bełcznej. Ilość miejsc na wyjazdy będzie ograniczona. Pierwszeństwo będą miały osoby o najwyższej frekwencji na zajęciach.

Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie.pdf

Dokumenty do pobrania - SP Dolice:

Plan zajęć (klasy podstawowe).pdf   Plan zajęć (klasy gimnazjalne).pdf

Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie (kl. podstawowe).pdf

Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie (kl. gimnazjalne).pdf

 

Zał. nr 2 - Deklaracja udziału i oświadczenie - nauczyciele.pdf

 

Dokumenty do pobrania - SP Dobropole:

Plan zajęć.pdf

Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie.pdf

Zał. nr 2 - Deklaracja udziału i oświadczenie - nauczyciele.pdf

Dokumenty do pobrania - SP Rzeplino:

Plan zajęć.pdf

Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie.pdf

Zał. nr. 2 - Deklaracja udziału i oświadczenie - nauczyciele.pdf

Dokumenty do pobrania - SP Sądów:

Plan zajęć.pdf

Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie.pdf

Zał. nr 2 - Deklaracja udziału i oświadczenie - nauczyciele.pdf

 

INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH.pdf

 

elektroniczny samorząd