Projekt "Wysoka jakość edukacji symbolem Gminy Dolice"
dodano: 2018-09-07 11:31:15

Gmina Dolice realizuje projekt pt. „Wysoka jakość edukacji symbolem Gminy Dolice” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt realizowany jest w ramach Osi priorytetowej VIII Edukacja Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 Działanie: 8.2 Wsparcie szkół i placówek prowadzących kształcenie ogólne oraz uczniów uczestniczących w kształceniu podstawowym, gimnazjalnym i ponadgimnazjalnym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020
Całkowita wartość projektu: 727 800,00 PLN
Kwota dofinansowania: 655 020,00 PLN (w tym wysokość wkładu Unii Europejskiej - 618 630,00 PLN)
Celem głównym projektu jest wzrost poziomu kształcenia ogólnego w 4 szkołach z terenu Gminy Dolice objętych wsparciem (SP w Dobropolu, SP w Rzeplinie, SP w Sądowie, SP w Dolicach (w tym klasy gimnazjalne)), rozwój kompetencji kluczowych i właściwych podstaw i umiejętności do funkcjonowania na rynku pracy wśród 209 uczniów (85K, 124M) objętych wsparciem, objęcie wsparciem 12 uczniów niepełnosprawnych (6K, 6M), doposażenie 8 pracowni do prowadzenia zajęć (3 matematycznych, 5 przyrodniczych), a także podniesienie umiejętności i kompetencji zawodowych 16 nauczycieli (14K, 2M) w okresie 01.03.2018 r. – 31.12.2019 r.
Realizacja działań w ramach projektu przyczyni się do podniesienia jakości i efektywności kształcenia ogólnego na terenie Gminy Dolice.
Główne wskaźniki projektu:
Nazwa |
Zakładana wartość docelowa wskaźnika |
Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu [osoby] |
16 |
Liczba nauczycieli objętych wsparciem w programie [osoby] |
16 |
Liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych w programie [osoby] |
209 |
Liczba nauczycieli objętych wsparciem z zakresu TIK w programie [osoby] |
2 |
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu programu [osoby] |
209 |
Liczba szkół i placówek systemu oświaty wyposażonych w ramach programu w sprzęt TIK do prowadzenia zajęć edukacyjnych [szt.] |
4 |
Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych [szt.] |
4 |
Liczba uczniów objętych doradztwem edukacyjno-zawodowym |
40 |
W ramach realizacji projektu zostaną przeprowadzone następujące działania:
Zostaną przeprowadzone zajęcia dla uczniów:
- w Szkole Podstawowej w Dobropolu:
- w ramach zadania 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego,
- Warsztaty rozwijające umiejętność uczenia się i wykorzystania wiedzy w praktyce,
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. polskiego,
- Zajęcia rozwijające – koło zainteresowań z informatyki,
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Socjoterapia,
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: terapia pedagogiczna,
- Zajęcia specjalistyczne indywidualne: konsultacje z psychologiem,
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- Zajęcia rozwijające – koło zainteresowań z przyrody,
- Zajęcia rozwijające z matematyki.
- w Szkole Podstawowej w Rzeplinie:
- w ramach zadania 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego,
- Zajęcia rozwijające z j. angielskiego,
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki,
- Zajęcia rozwijające z matematyki,
- Zajęcia rozwijające – koło zainteresowań z przyrody.
- w Szkole Podstawowej w Sądowie:
- w ramach zadania 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. polskiego,
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. angielskiego,
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Warsztaty radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych,
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- Zajęcia rozwijające z matematyki,
- Zajęcia rozwijające z przyrody,
- w Szkole Podstawowej w Dolicach:
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Socjoterapia,
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Psychoedukacja,
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Logopedia,
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki,
- Zajęcia rozwijające z matematyki,
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z geografii,
- Zajęcia rozwijające z geografii,
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii,
- Zajęcia rozwijające z chemii,
- W SP w Dolicach (klasy gimnazjalne):
- w ramach zadania 1 - Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych oraz właściwych postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy:
- Warsztaty grupowe z doradztwa edukacyjno-zawodowego,
- Indywidualne i 2 osobowe spotkania z doradcą edukacyjno-zawodowym,
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Socjoterapia,
- Zajęcia specjalistyczne grupowe: Psychoedukacja,
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki,
- Zajęcia rozwijające z matematyki,
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z fizyki,
- Zajęcia rozwijające z fizyki,
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z chemii,
- Zajęcia rozwijające z chemii.
Nauczyciele poszczególnych szkół z terenu Gminy Dolice zostaną objęci następującym wsparciem:
- w ramach zadania 2 – Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli:
- Kurs on-line dot. Skutecznego nauczania języków obcych,
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Studia podyplomowe – Logopedia szkolna,
- Studia podyplomowe – Edukacja, rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, zespołem Downa, zespołem Aspergera, autyzmem, dziecięcym porażeniem mózgowym itd.(oligofrenopedagogika) i rewalidacja osób upośledzonych
- ze SP w Rzeplinie:
- w ramach zadania 2 – Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli:
- Kurs – Nowatorskie metody nauczania i uczenia się,
- Kurs – Tworzenie prezentacji multimedialnych w Prezi,
- Kurs – Jak angażować uczniów w uczenie się?,
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Kurs – Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych,
- ze SP w Sądowie:
- w ramach zadania 2 – Doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli:
- Kurs – Nowatorskie metody nauczania i uczenia się,
- w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji:
- Kurs – Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych na przedmiotach matematyczno-przyrodniczych,
- Studia podyplomowe - Diagnoza, terapia pedagogiczna i socjoterapia,
- Z SP w Dolicach:
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- Szkolenie z zakresu nauki matematyki,
- Warsztaty "Obserwacje, pokazy nauczyciela i doświadczenia uczniowskie w nauczaniu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych”
Zostanie doposażonych 8 pracowni w pomoce dydaktyczne oraz w sprzęt TIK:
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- w SP w Rzeplinie:
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- pracownia matematyczna,
- pracownia przyrodnicza,
- w SP w Sądowie:
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- pracownia matematyczna,
- pracownia przyrodnicza,
- w SP w Dolicach:
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- w SP w Dolicach (klasy gimnazjalne):
- w ramach zadania 4 - Tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu:
- pracownia matematyczna (pracownia matematyczna będzie pracownią międzyszkolną, udostępnianą SP w Dolicach),
- pracownia przyrodnicza.
Ponadto w ramach zadania 3 - Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi, przygotowanie nauczycieli do procesu indywidualizacji, do Szkoły Podstawowej w Dobropolu, Szkoły Podstawowej w Dolicach; zostaną zakupione pomoce dydaktyczne oraz sprzęt do rozpoznania potrzeb rozwojowych, takie jak np. programy multimedialne, gry.
Dla uczestników projektu z każdej ze szkół przewidziane są wyjazdy edukacyjno-terapeutyczne. Planuje się po min. 1 wyjeździe w każdym roku szkolnym (min.3 wyjazdy dla każdej szkoły w całym okresie realizacji projektu), np. do Transgranicznego Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Zalesiu, Dworku Tradycja w Bełcznej. Ilość miejsc na wyjazdy będzie ograniczona. Pierwszeństwo będą miały osoby o najwyższej frekwencji na zajęciach.
Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie.pdf
Dokumenty do pobrania - SP Dolice:
Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie klas podstawowych.pdf
Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie klas gimnazjalnych.pdf
Dokumenty do pobrania - SP Dobropole:
Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie.pdf
Dokumenty do pobrania - SP Rzeplino:
Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie.pdf
Dokumenty do pobrania - SP Sądów:
Zał. nr 1 - Deklaracja udziału i oświadczenie - uczniowie.pdf
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH.pdf